sobota, 6 lipca 2013

Na mroźny i ponury poranek... owsianka!

Wstałam dziś lewą nogą. Nieprzyjemna pobudka i chłód zza okna sprawił, że musiałam iść do kuchni i zrobić coś, co przyniesie mi trochę radości. 
Owsianka. Dodaję, wrzucam to, na co mam ochotę danego dnia. Baza do owsianki zwykle wygląda prawie zawsze tak samo. Pół na pół mleka i wody. Niestety, gdy gotuję na samej wodzie (bo tak by było najzdrowiej) brakuje mi tego mlecznego smaku :( Na szklankę wody i mleka daję 1-1,5 łyżki płatków owsianych. Do całej owsianki czasem dodaję łyżkę kaszy manny (lubię jej smak, kojarzy mi się z dzieciństwem) by była trochę gęstsza. 
To, co do niej dodamy zależy od nas. Ja osobiście uwielbiam dodawać suszonych owoców. Zwykle twarde, miękną przy gotowaniu i nadają pyszny smak. Jeśli chodzi o przyprawy - odrobina cukru waniliowego i duża ilość cynamonu. W moim przypadku jeszcze - odrobina suszonej papryki chilli - lubię gdy nawet słodkie potrawy są lekko ostre.
Za każdym razem wychodzi zupełnie inna. Czasem mam ochotę na jabłka - wtedy robię owsiankę jabłkową z dużą ilością cynamonu. Gdy mam ochotę na słodką, mleczną owsiankę - robię ją z bananem i suszonymi daktylami. Gdy mam ochotę na owoce leśne - jak dziś - robię owsiankę z jagodami i odrobiną dżemu leśnego. To moja propozycja na dużą dawkę energii i poprawę złego humoru, zapraszam. :)

Potrzebne składniki: (dziś robiłam porcję na 3 osoby, liczę że na jedną osobę powinna przypadać 1-1,5 szklanki gotowej owsianki)
- 2 szklanki mleka (ja dałam 2% tłuszczu)
- 2 szklanki (najlepiej dać już zagotowaną w czajniku - jest szybciej) 
- 5 łyżek płatków owsianych
- łyżkę kaszy manny
- 3 łyżki jagód (jak mówiłam wcześniej mogą być to również inne owoce - truskawki, poziomki - co akurat mamy pod ręką)
- ok. 5-10 suszonych daktyli 
- 2 suszone figi
- łyżka dżemu o smaku owoców leśnych (lub inny)
- łyżeczka cynamonu 
- łyżeczka cukru waniliowego

Sposób przygotowania:
Najpierw do małego garnka wlewamy wodę i mleko (wracając jeszcze do proporcji - najlepiej zrobić więcej - nawet gdy robimy ją tylko dla siebie, zostanie na jutro). Wrzucamy płatki owsiane i kaszę mannę. Zostawiamy na ogniu, od czasu do czasu mieszając. W tym czasie gdy jeszcze się nie gotuje, kroimy suszone owoce i dodajemy je. Dodajemy jagody. Owsianka musi się gotować 10-15 min, aż płatki zmiękną. Pod koniec gotowania dodajemy cynamon i cukier waniliowy. Słodzimy na samym końcu - bo owoce podczas gotowania uwalniają dużo słodyczy :) Smacznego. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz