poniedziałek, 8 lipca 2013

Aromatyczna zupa marchewkowa z tymiankiem i pieprzem :)

To moja druga zupa w życiu. Jestem z niej dumna.
Może to nieodpowiednia pora by pisać o zupach? Lato, upalne dni... Szczerze Wam powiem, że ja jem zupy niezależnie od pory roku <3 Uwielbiam je, szczególnie zmiksowane na krem. Nie czuję się po nich ociężale. Zresztą, o tym pisałam Wam już przy mojej pierwszej zupie. Do roboty!

Potrzebne składniki:
- 10 średniej wielkości marchewek
- 2 małe cebule
- odrobina oliwy
- łyżeczka tymianku
- sól i pieprz
- mozzarella
- chlebki typu "wasa"

Sposób przygotowania:
Obieramy marchewki. Ja zrobiłam to nożem. Ścieramy na tarce na większych oczkach. Kroimy cebulę, jakkolwiek.

Rozgrzewamy oliwę w garnku. Najpierw podpiekamy cebulę, potem dorzucamy marchewkę. To smażymu przez 10 min. Następnie zalewamy wodą tak, by przykryło warzywa. Dodajemy po łyżeczce tymianku, soli i pieprzu. Gotujemy przez 20min. na średnim ogniu, następnie odkładamy do ostudzenia. Miksujemy. Po zmiksowaniu wstawiamy na ogień i finalnie doprawiamy do smaku (sól, pieprz, czosnek, imbir). Podajemy z odrobiną mozzarelli. Ja zjadłam ją z dwoma chlebkami "wasa". Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz