sobota, 22 czerwca 2013

Aromatyczna zupa pomidorowa z bazylią i serkiem ricotta.

Pochwalę się dziś moją pierwszą zupą. Jakoś nigdy nie miałam okazji sama robić. Zawsze wyręczała mnie mama. Dziś powiedziałam: stop! Muszę zacząć samodzielnie przyrządzać zupy. Coś co lubię najbardziej to "zupy krem". Na długo nie jest się głodnym. Jest to zupa pomidorowa z dodatkiem marchewki i cebuli, no i oczywiście mnóstwo przypraw! Podawana z lekkim serkiem ricotta. Zapraszam.

Potrzebne składniki:
- ok. 1 litr wody
- odrobina oliwy z oliwek
- dwie duże marchewki
- seler
- jedną dużą cebulę
- dwie puszki pomidorów pelatti (te są najlepsze, ale mogę być zwykłe)
- przyprawy: bazylia, pieprz, sól, pieprz ziołowy, sok z agawy (zamiast cukru)
- serek ricotta
- makaron lub ryż

Sposób przygotowania:
Przygotowujemy sobie duży garnek. Kroimy drobno marchewkę i cebulę. Podsmażamy w garnku z odrobiną oliwy. To dusimy ok. 5 min. Po chwili poczujemy słodki zamach marchewki, wtedy możemy zalać ok. 1 litrem wody. Wrzucamy seler pokrojony na ćwiartki. Gotujemy przez 10 min. Następnie dodajemy pomidorów. Jeszcze chwilę gotujemy. Ostawiamy do ostygnięcia i miksujemy. Po zmiksowaniu, doprawiamy według uznania. Makaron lub ryż gotujemy osobno. Ja wybieram ciemny makaron. Do smaku doprawiam sokiem z cytryny, sokiem z agawy, pieprzem, solom i bazyliom. Dziś podałam z łyżeczką serka ricotta (co zastępuje wysokokaloryczną śmietanę).
Smacznego!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz